Посетете също и:  Poryazov.com | FikiLeaks.com | TeMax.bg

Вход

За да добавите статия - моля, първо се регистрирайте или влезте с готов профил. ==================

Санторини - как да посетим острова с малко дете

Santorini

За Санторини са изписани безброй статии и страници. Едва ли има нещо, което да не е казано. Ние, обаче ще ви предложим една друга гледна точка- как да си направим почивка на Санторини, ако сме с малко дете.

Като цяло нека бъдем честни- островът е една романтична дестинация, която е крайно неподходяща за посещение с деца, особено малки такива. Има, обаче случаи когато човек трябва да избере- да отида с детето или да не отида изобщо. Е, ние избрахме да отидем...с детето, все още се чудя ако се върна назад дали щях да избера с нея или Санторини през крив макарон.

Шегата настрана- не съжалявам за нищо, освен, че в единия куфар бяхме разглобили триколката на детето (говорим за дете на две години и половина, момиче) и я мъкнахме натам и насам- твърде малко са равните места, на които тя искаше да се транспортира с въпросното превозно средство.

Да започнем с посетените от нас места и забележителности.

След като пристигнахме с чартърен полет на www.alfatour.bg (бърз, евтин и удобен начин да достигнеш до иначе доста далечния остров) и се настанихме в хотела, наехме кола.

И приключението започна.

Ние бяхме отседнали в по- равнинната част на острова (и по- точно Камари). Всъщност според мен това е много по- доброто място за отсядане от претъпканите Фира (столицата) и Ия, които са на ръба на калдерата (или иначе казано вулкана върху, който е самия остров). Градчето е доста голямо, приятно, не е претъпкано, има страхотна крайбрежна алея за разходки (където да използвате триколката, ако сте имали неблагоразумието да я помъкнете).

Първо посетихме Фира- страхотно атмосферично градче, от което ние видяхме няколко основни улични, защото триколката повече я разхождахме нагоре- надолу по стълбите с все шофьорката.  След това оставихме триколката и се качихме на нещо като лифт, което слиза до старото пристанище, от където се вземат корабчета до вулкана.

Ако очаквате да видите вулкан, много ще сте разочаровани. Самият вулкан е под водата и това, което виждате на съседния малък вулканичен остров са едни черни пепеляци и няколко мини- изстинали кратерчета. Интересно е, заслужава си.  Малката изкачи целия хълм нагоре, носихме я надолу, но си заслужаваше- с две думи- тук не става за триколка, ако сте с дете рискувате да разнасяте между 10-15 кг около час (половината нагоре, половината надолу).

След това корабчето спира до едни топли извори, които, през април- колко да са топли- решихме да ги гледаме от лодката.

След като се върнахме на Фира взехме колата и се придвижихме до Ия, пак в старата част - тук има една основна улица, за любителите на триколка ще кажа- много приятна, почти няма стълби (освен накрая).

Тъй като островът е миниатюрен с кола за има- няма два дни ще го разгледате (да не забравяме, че по условие ние сме с малко дете и нямаме възможността за дълги разходки, защото на нея и омръзва и започва да става шумно около нас).

В заключение- ако успеете да се откопчите и отидете на романтична почивка в Санторини можете да останете и 3-4-5 дни, ако сте на семейна такава с детето и за 2 ще видите всичко, като на кино лента.

Все пак в заключение- Санторини е страхотен и аз горещо го препоръчвам на всички!